Cedefop we współpracy z partnerami sieci ReferNet opracowuje nowe narzędzie umożliwiające porównywanie rozwiązań dotyczących mobilności uczniów szkół zawodowych w krajach członkowskich UE, Norwegii oraz Islandii. Wyniki tych prac, w postaci prototypu narzędzia, zostały zaprezentowane przez Cedefop 3 czerwca br. Pełna wersja narzędzia zostanie przedstawiona oficjalnie podczas tygodnia edukacji zawodowej i szkoleń w grudniu tego roku.

To nowe narzędzie skierowane jest przede wszystkim do decydentów oraz partnerów społecznych i pozwoli na szeroką ocenę struktur, polityk i wyników związanych z mobilnością uczniów. Porównanie sytuacji we wszystkich państwach członkowskich UE możliwe będzie za pomocą map, wykresów i tabel.

Więcej na stronie Cedefop

W maju bieżącego roku odbyły się dwa spotkania w ramach Forów Partnerskich  ReferNet zorganizowane przez ISFOL z Włoch oraz Eoppep z Grecji.  Tegoroczne spotkania dotyczyły kwestionariusza raportowania zmian w politykach, serii Spotlight on VET oraz raportów krajowych VET in Europe. Ważnymi tematami były również pisanie dla międzynarodowych odbiorców, używanie wspólnej terminologii oraz peer review raportów krajowych. W tym roku poprowadzono także warsztaty związane z badaniem mobilności w edukacji zawodowej.

Corocznie partnerzy ReferNet spotykają się w ramach Forów Partnerskich organizowanych przez członków sieci i Cedefop. Spotkania te są okazją do wymiany poglądów i doświadczeń z zakresu edukacji zawodowej i szkoleń oraz wspólnej pracy nad rocznym planem działań ReferNet.

Więcej na stronie Cedefop.

W dniach 14-15 kwietnia 2016 roku w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie sieci EQAVET (European Quality Assurance in Vocational Education and Training). Było to kolejne spotkanie z cyklu Peer Learning Activity. Tym razem uczestnicy zajęli się przede wszystkim dwoma tematami:

  1. Zapewnianiem jakości procesu definiowania i opisywania kwalifikacji w języku efektów uczenia się;
  2. Zapewnieniem jakości procesu nadawania kwalifikacji (walidowania i certyfikowania) opartych na efektach uczenia się.
Czytaj więcej...