Zapraszamy do zapoznania się z wynikami metaewaluacji działań Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w obszarze edukacji i roli e-materiałów w cyfryzacji oświaty.

Raport, przygotowany na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej w 2024 roku, dostarcza cennych informacji o skuteczności i użyteczności podejmowanych interwencji. W badaniu wskazano sukcesy, takie jak rozwój e-materiałów na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE), zaangażowanie pracodawców w kształcenie zawodowe oraz wzrost dostępności doradztwa zawodowego. 

Zidentyfikowano również wyzwania, m.in. niewystarczające wykorzystanie e-materiałów (68,7% nauczycieli ogólnokształcących i 62,8% nauczycieli zawodowych korzystało z ZPE), brak pełnej współpracy między uczelniami a szkołami zawodowymi oraz niską motywację osób dorosłych do uczenia się.

Rekomendacje obejmują dalszy rozwój i promocję e-materiałów edukacyjnych, zwłaszcza w kształceniu zawodowym, wzmocnienie współpracy między podmiotami edukacyjnymi oraz doskonalenie systemu doradztwa zawodowego. Podkreślono również potrzebę szerszego wykorzystania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK) i Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji (ZRK).

Pełny raport: efs.men.gov.pl