W 2019 roku Instytut Badań Edukacyjnych przygotował analizę w sprawie zmian w zakresie kształcenia zawodowego. Dotyczy ona m.in. rozwoju przemysłu 4.0 oraz cyfryzacji, automatyzacji i rozwoju nowych technologii.
Minister Edukacji Narodowej skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt części szczegółowej strategii na rzecz rozwoju umiejętności dzieci, młodzieży i dorosłych. Część szczegółowa ZSU 2030 powstała we współpracy z Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), w ramach projektu Skills Strategy. Efektem wsparcia jest raport „Strategia Umiejętności OECD: Polska”, który został wykorzystany w pracach nad dokumentem rządowym Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030 (część szczegółowa).
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, pełniąca rolę Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności w Polsce, zaprasza na III Kongres Rozwoju Systemu Edukacji, który odbędzie się 2 października 2020 roku.
Na podstawie art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910) Minister Edukacji Narodowej ustalił kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021.
Na mocy Decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2018/646 z dnia 18 kwietnia 2018 roku 1 lipca 2020 roku uruchomiona została nowa odsłona usługi Europass.
Na platformie edukacyjnej Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl, w sekcji DORADZTWO ZAWODOWE zostały udostępnione bezpłatne e-materiały zawodoznawcze. Materiały obejmują informację o zawodach, zadania wraz z rozwiązaniami, filmy w technologii 2D i VR.
Zapraszamy do udziału w konkursie EDUinspirator, organizowanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, Narodową Agencję Programu Erasmus+ i Europejski Korpus Solidarności.
Cedefop pod koniec maja opublikował aktualizację prognozy zapotrzebowania na umiejętności w 2020 r. Prognoza powstała w oparciu o szacunkowe roczne zapotrzebowanie w zakresie zatrudnienia w różnych sektorach i zawodach w państwach członkowskich UE do 2030 r.