Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło kolejną edycję konkursu mającego na celu wypracowanie modelu współpracy uczelni ze szkołami prowadzącymi kształcenie zawodowe.
Na początku lutego odbyło się kolejne spotkanie plenarne ReferNet, w którym wzięli udział przedstawiciele instytucji zaangażowanych w prace sieci ze wszystkich państw członkowskich UE, Islandii i Norwegii.
Do 24 lutego można wziąć udział w publicznych konsultacjach mających pozwolić na ocenę wsparcia EFS dla działań w obszarze edukacji w latach 2014-2018.
Cedefop opublikował raport z wynikami analiz dotyczących powiązań pomiędzy poradnictwem zawodowym i walidacją. Odpowiada on na pytanie, w jaki sposób można poprawić koordynację poradnictwa zawodowego oraz walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego.
Cedefop opublikował wyniki badań eksploracyjnych na temat nauki zawodu dorosłych u pracodawców („adult apprenticeship”). Autorzy raportu wskazują na duży potencjał tej formy kształcenia, a także rosnące, w ostatnich latach, w niej uczestnictwo.
Miło nam poinformować, że Cedefop, agenda Unii Europejskiej wspierająca kształcenie i szkolenie zawodowe, wybrała po raz kolejny Instytut Badań Edukacyjnych na polskiego partnera sieci ReferNet. IBE podpisało umowę z Cedefop i będzie uczestniczyło w pracach sieci w latach 2020-2023.
Celem sieci ReferNet jest zbieranie informacji i monitorowanie zmian w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) w poszczególnych państwach członkowskich UE, Islandii i Norwegii.
11 grudnia Zastępca Sekretarza Generalnego OECD Ludger Schuknecht zaprezentowł podczas międzynarodowej konferencji w Warszawie raport „Strategia umiejętności OECD: Polska”.
Do połowy grudnia prowadzone są spotkania konsultacyjne dla potencjalnych grantobiorców projektu "Szansa". W trakcie spotkań będzie można uzyskać szczegółowe informacje na temat procedury grantowej i założeń projektu.