Główny Urząd Statystyczny ogłosił kolejną edycję publikacji „Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2019/2020” przedstawiającą stan i dynamikę zmian polskiego systemu oświaty.
FRSE zaprasza na cykl spotkań warsztatowych, których przewodnim tematem będą narzędzia doradcy zawodowego. Cykl będzie obejmował 4 spotkania tematyczne:
Narzędzia pracy z celem
Narzędzia pracy z przekonaniami
Narzędzia pracy z motywacją
Cyfrowy Europass narzędziem dla doradcy zawodowego i klienta.
2 lutego br. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, który zakłada m.in. wprowadzenie systemu monitorowania karier edukacyjno-zawodowych absolwentów szkół ponadpodstawowych.
Polski Komitet Normalizacyjny zaprasza uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych wszystkich typów do uczestnictwa w konkursie „Normalizacja i ja: Znaczenie norm w rozwoju przemysłu przyszłości". Konkurs adresowany jest do uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych wszystkich typów.
W lutym 2021 roku Minister Edukacji i Nauki ogłosił trzecią prognozę zapotrzebowania na pracowników na krajowym i regionalnym rynku pracy w zawodach nauczanych w szkolnictwie branżowym.
Jednym z zadań doradztwa zawodowego jest wsparcie osób dorosłych wobec wyzwań wynikających z szybko zmieniającego się zapotrzebowania w zakresie umiejętności. Takie wsparcie jest szczególnie ważne w obliczu trwającej pandemii COVID-19 i jej następstw, ponieważ wielu dorosłych straciło pracę i wymaga pomocy w poruszaniu się po ścieżkach kariery na zmienionym rynku pracy.
Rada Ministrów przyjęła „Zintegrowaną Strategię Umiejętności 2030 (część szczegółowa)” uchwałą nr 195/2020 z 28 grudnia 2020 r. ZSU 2030 ma status polityki publicznej i zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy z dnia 15 lipca 2020 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, określa podstawowe uwarunkowania, cele i kierunki rozwoju kraju w wymiarze społecznym, gospodarczym i przestrzennym w danej dziedzinie lub na danym obszarze, które wynikają bezpośrednio ze średniookresowej strategii rozwoju kraju, czyli Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
W grudniu ubiegłego roku zakończył się projekt interwencji badawczej „Doradcy zawodowi w szkole podstawowej”. Wychodził on naprzeciw potrzebie rozwoju kompetencji nauczycieli szkół podstawowych, prowadzących zajęcia z doradztwa zawodowego w klasach 7 i 8 w obszarze tzw. „doradztwa wspierającego”.