Publikacja przygotowana przez Zespół Kształcenie i szkolenia zawodowe Erasmus+ FRSE jest zbiorem przykładów współpracy placówek oświatowych z pracodawcami - prezentuje różnorodne doświadczenia szkół w organizowaniu praktyk uczniów u pracodawców w kraju oraz staży zawodowych w ramach programu Erasmus+.
W grudniu 2021 r. Cedefop opublikował notę informacyjną „Świeże spojrzenie na profesjonalizm doradców zawodowych” poświęconą modernizacji systemów i usług poradnictwa zawodowego w różnych państwach, w odpowiedzi na przyspieszenie tempa cyfryzacji rynków pracy i przekwalifikowywanie pracowników.
W grudniu 2021 rozpoczął się proces legislacyjny Projektu rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych celów i zadań kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego.
Publikacja podsumowuje wyniki dwóch badań zrealizowanych na zlecenie Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, dotyczących współpracy polskich przedsiębiorstw z sektorem edukacji, w szczególności z placówkami kształcenia zawodowego.
Październikowe opracowanie „Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań” to kolejna publikacja z serii raportów monitoringowych opracowywanych na zlecenie Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości przez Instytut Analiz Rynku Pracy na potrzeby Rady Programowej ds. Kompetencji.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) oraz działające w jej ramach Krajowe Biuro EPALE w dniach 23–25 listopada br. organizuje VI Forum Edukacji Dorosłych.
Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP) przeprowadza we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej badanie "Przyszłość kształcenia i szkolenia zawodowego".