15 września br. Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji ogłosiła konkurs na utworzenie 120 branżowych centrów umiejętności (BCU). BCU to zaawansowane technologicznie ośrodki kształcenia, szkolenia i egzaminowania w danej branży, powstałe w partnerstwie podmiotów branżowych oraz organów prowadzących szkoły kształcące w zawodach i centra kształcenia zawodowego.
W raporcie eksperci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie prezentują wskaźnik pokazujący stopień „doganiania” przez Polskę krajów Unii Europejskiej w siedmiu obszarach społeczno-gospodarczych: dochody i deprywacja materialna, rynek pracy, warunki mieszkaniowe, zdrowie, edukacja, transport i infrastruktura oraz ochrona środowiska.
Rada Ministrów przyjęła Plan działań w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego na lata 2022-2025. Plan stanowi odpowiedź na wyzwania stojące przed kształceniem zawodowym wynikające z przemian gospodarczych, rozwoju nowych technologii i postępującej cyfryzacji.
Niniejsza publikacja analizuje, w jaki sposób krajowe polityki i praktyki w zakresie poradnictwa zawodowego i doradztwa zawodowego w państwach członkowskich UE mogą wspierać uczniów zagrożonych oraz osoby przedwcześnie kończące kształcenie i szkolenie. Identyfikuje wspólne wzorce i istniejące luki informacyjne oraz określa perspektywy na przyszłość.
Mikropoświadczenia nie są czymś nowym, ale dopiero niedawno zwrócono na nie uwagę w debatach politycznych w całej UE. Cedefop przeprowadził kompleksowe badanie naukowe, aby dowiedzieć się, w jaki sposób są one opracowywane, dostarczane i uznawane.